سرخط خبرها

ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حج تمتع به مسجدالحرام

  • کد خبر: ۱۷۰۲۷۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حج تمتع به مسجدالحرام
بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف وارد سرزمین وحی شده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مکه مکرمه حضور دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با آغاز ماه ذی‌الحجه و نزدیک شدن به ایام حج تمتع، هر لحظه بر تعداد زائران کشور‌های مختلف در سرزمین وحی افزوده می‌شود. بر اساس اعلام سعودی‌ها، تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حج تمتع سال جاری، وارد مکه مکرمه شده‌اند و روند پذیرش زائران سرعت گرفته است.

با حضور میلیونی زائران در مکه مکرمه، خانه خدا در ساعات مختلف مملو از جمعیت است و حتی ظهر‌ها هم بسیاری از زائران با تشرف به مسجدالحرام، به زیارت می‌پردازند. گرمای هوا هم مانع حضور زائران نشده و همه از فرصت‌ها برای زیارت کعبه استفاده می‌کنند.

امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف قرار است به حج تمتع مشرف شوند که از این تعداد ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند. اندونزی با سهمیه بیش از ۲۲۰ هزار نفر، بیشترین زائر خارجی حج تمتع سال جاری را به خود اختصاص داده است.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف شده‌اند که به دلیل محدودیت اسکان در مدینه منوره، زائران کشور‌های مختلف هم زمان کوتاهی در شهر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله حضور دارند و پس از زیارت حرم نبوی، به مکه مکرمه اعزام می‌شوند. البته زائران برخی از کشور‌ها هم مستقیم از طریق فرودگاه جده وارد مکه مکرمه می‌شوند و پس از انجام مناسک حج تمتع، عازم مدینه منوره خواهند شد.

در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا، سعودی‌ها محدودیت‌هایی در پذیرش زائران حج تمتع اعمال کردند. در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شمسی، سعودی‌ها زائر خارجی در ایام حج تمتع پذیرش نکردند و در آن سال‌ها به ترتیب حدود ۱۰ و ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان حاجی شدند. سال گذشته نیز سهمیه کشور‌ها کم‌تر از ۵۰ درصد اعلام شد و حدود ۹۰۰ هزار زائر از کشور‌های مختلف به حج تمتع مشرف شدند.

بر همین اساس، امسال پس از سه سال، هم‌زمان با ایام حج تمتع مسجدالحرام مملو از جمعیت شده است. البته در رمضان امسال هم سعودی‌ها برای پذیرش میلیونی زائران آمادگی پیدا کردند. چرا که در رمضان سال جاری روزانه بیش از ۲ میلیون زائر به خانه خدا مشرف شدند. در چشم‌انداز ۲۰۳۰، سعودی‌ها تشرف ۱۵ میلیون زائر به خانه خدا را پیش‌بینی کرده‌اند.

منبع: فارس

 

 


بیشتر بخوانید:

عربستان، امروز را اول ذی‌الحجه اعلام کرد (۲۹ خرداد)

مکه مکرمه از حضور زائران عمره مفرده خالی شد | افزایش حضور زائران حج تمتع

اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از مرز ۷۳ هزار نفر گذشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۲)


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->